Wystawa „Zatrzymaj się, spójrz, kup. Reklama i opakowania do pierników z Fabryki Cukierniczej „Kopernik” S.A.”
Podstawową funkcją reklamy jest upowszechnienie informacji o konkretnym produkcie, a tym samym – stworzenie świadomości danej marki. Przekazując swoisty komunikat, reklama zwraca szczególną uwagę na konkretny wyrób, by w konsekwencji zachęcić potencjalnych odbiorców do jego zakupu.
Na wystawie pojawią się więc opakowania, puszki, pudełka, rachunki, druki i gadżety reklamowe, ale także reklamy telewizyjne. Dzięki temu wystawa staje się wędrówką w przeszłość piernikarskiego designu, jak również prezentacją najnowszych osiągnięć reklamowych oraz stylistyki współczesnych opakowań do pierników. Największy polski producent korzennych rarytasów – Fabryka Cukiernicza „Kopernik” SA – zostaje ukazany nie tylko poprzez spektrum efektownych opakowań do pierników, ale też dzięki wymyślnym dekoracjom witryn sklepowych, przygotowanych w myśl hasła: Zatrzymaj się, spójrz, kup!
Znaczącym eksponatem w przygotowanym projekcie stał się szyld reklamowy sklepu firmowego Fabryki Cukierniczej „Kopernik” SA, wiszący do niedawna nad wejściem w toruńskim Dworze Artusa. Jego pozyskanie do zbiorów Muzeum Toruńskiego Piernika ukierunkowało całokształt realizowanych prac wystawienniczych. Autor koncepcji szyldu, a równocześnie projektant sklepów firmowych toruńskiego producenta pierników w całym kraju – artysta plastyk Marek Głowacki – jest odpowiedzialny za aranżację przygotowanej ekspozycji. Dzięki tej artystycznej kreacji, widz nie tylko wędruje w przeszłość, ale też dyskretnie zagląda do wnętrza sklepów z piernikami.
Małgorzata Mikulska-Wernerowicz
Data:
piątek, 11.03.2022 - niedziela, 05.06.2022
Godzina 10:00
Wykonawca / Organizator:
Muzeum Toruńskiego Piernika
Lokalizacja:
Muzeum Toruńskiego Piernika
ul. Strumykowa 4
87-100 Toruń
Bilety:
Bilety do - 21 PLN